Po úspěchu na Rallye Cupu na konci dubna i přes nepříliš dobře fungující nové auto jsme se pokoušeli během 14 dnů doladit co nejvíce chyb, aby byl vůz na Rallye Hořovice - 1. závodu Volného poháru ČR 2013 - již bezchybný. Nicméně čas byl jako vždy proti nám...
Vůz byl cca týden na motorových úpravách a za zbylý týden jsme toho v pracovním shonu moc nestihli. Ono aby bylo jasno - nejsme typičtí "prožívači" závodů, nesnažíme se vyhrát za každou cenu a ať to stojí, co to stojí. Rallye jezdíme hlavně pro zábavu a pohodové víkendy. Je jasné, že každý rád vyhrává, i my :), ale netlačíme to za každou cenu. To ale neznamená, že bychom závod někdy vzdávali. Obzvlášť teď v Hořovicích to bylo, myslím si, více než patrné...
Dva dny před závodem jsme přestavěli řízení z elektrického čerpadla, které je sériově ve Fábii, na čerpadlo mechanické z Octavie s vidinou toho, že zmizí veškeré problémy. Jak se však ukázalo později, díky tomu, že v našem voze je lehce raritní řízení značky Koyo, nestalo se tak a problémy pokračovaly.
V noci ze čtvrtka na pátek, kdy se již v pátek večer startovalo - první RZ byla pozdě odpoledne a druhá již za tmy - jsme montovali narychlo světelnou rampu a v pátek ráno instalovali poslední hydraulickou hadici na řízení. Sečteno a podtrženo, spánek celkem 3,5 hodiny. Následně jsme cca do pěti odpoledne najížděli trať a před závodem hodinku pospali. Tu hodinku vytrvale pršelo.
Do první RZ jsme odstartovali zvesela a s dobrou náladou a to i přesto, že jsme zjistili, že nám nefunguje topení a v dešti se okno velmi rychle mlžilo a jak je vidět na následujícím onboardu, ke konci RZ už toho moc vidět nebylo. Vše šlo ale výborně a trať z 30% se šotolinovo-bahnitým povrchem nám seděla a doslova jsme ji letěli jako jedni z nejrychlejších. Za cílem byly poslední dvě zatáčky kvalifikované dle nás jako "dvojka" (v té byl cíl) a "trojka" již za cílem (značíme je 1-6 dle úhlu - jednička se jede pod plným plynem, šestka je "vracák"). Tyhle dvě jsme letěli kontrolovaně bokem, ale pak se objevil přes celou šířku cesty napršený "potok" :), ten nás poslal do škarpy hluboké asi púl metru, možná víc, těžko odhadovat. Pod plným plynem jsme z ní vyskočili zpět na silnici a dojeli do časové kontroly, pak jsme se už ale nehnuli - na levé poloose byl utržený kloub.
Nechali jsme se tedy odtáhnout do servisu a rychle opravovali, do další RZ, která se jela za 40 minut, již bylo vše OK a jelo se dál.
Druhá RZ se jela za tmy, trať stejná jako první. Tady už bylo problémů více: 1. Hned v první zatáčce přestalo fungovat servořízení (a do konce závodu i druhý den již nefungovalo a to i přesto, že jsme na něm dělali do čtyř do rána). Druhým problémem bylo opět se mlžící okno, třetí problém byla nepříliš dobře fungující světelná rampa, což ale nebyl takový problém jako upadlý a na kabelu visící přepínač světel, na kterém si Petr při průjezdu první zatáčkou a výpadku serva vypnul světelnou rampu nohou, čehož jsme si ani jeden nevšimli. :) Takže se jelo jen na sériová světla. On totiž nefungoval ani přepínač na dálková světla, ta svítila jen při přitažení k sobě (světelná houkačka) a poloha od sebe na stálé zapnutí nefungovala. Průjezd zatáčkami tedy vypadal tak, že si Petr jednou rukou držel zaplé dálky a druhou točil bez serva :) To, co (ne)vidíte na druhém onboard videu, jsme opravdu (ne)viděli i my - nic moc...
Druhý den se jelo dalších 9 RZ, ty už se nesly v klasickém duchu tohoto víkendu - plno vody a my se bez "mokrých" pneu trošku klouzali, nefunkční servo, mlžící se okna...
Přes všechny problémy jsme nakonec dojeli třetí za bratry Kupcovi s Peugeoty 206 RC a to i s penalizací minutu a dvacet vteřin, kterou jsme dostali za pozdní příjezd do depa, když jsme čekali na odtah.
Radost byla obrovská, měli jsme pocit, že tohle třetí místo jsme opravdu vydřeli. Asi minutu před vyhlášením výsledků a předáním pohárů nás ale na výsledkové listině propiskou škrtli a dostali jsme penalizaci za "cizí pomoc", jelikož na nás některá z posádek podala protest za odtažení po první RZ do depa. Jak jsem již zmínil na začátku - někdo jezdí pro radost, jiní to prožívají :) Ale přesně taková je Rallye se všemi lidmi kolem. Nás baví a těšíme se na další závod za 14 dní - 25. května Rallye Posázaví - snad již s plně funkčním vozem.