Do dalšího závodu ze série Volného poháru ČR jsme jeli značně natěšeni. Na autě po nekonečných potížích se servem konečně vše fungovalo, jak má, a chvíle před závodem tedy byly bez stresu a dokonce jsme se v noci místo ohánění se nářadím a ležení pod autem, normálně vyspali.
Jen počasí v den závodu nám nepřálo. Od rána bylo mokro a my s sebou již tradičně neměli pořádné "mokré" pneu.
Čekalo nás celkem 3x3 RZ v okolí Havlíčkova Brodu a vše šlo dobře až do poloviny závodu. Asi v polovině páté RZ se ozvala rána a od té chvíle šlo řadit jen 1, 2, 3 a 5. Tolik potřebná čtyřka a rychlá šestka byly pryč, takže bylo nutné chodit dříve na brzdy a také rozjezdy nebyly nic moc - auto po přeřazení z trojky na pětku vždy chvíli "přemýšlelo", jestli se mu chce jet. Zároveň se z převodovky ozývaly dost nepěkné zvuky.
Po šesté RZ jsme v servisu stáli před rozhodnutím, jestli pokračovat a téměř jistě úplně zničit zbytek vnitřností převodoky nebo to "zabalit" a vyrazit domů. Nikomu se nám ale nechtělo vzdát poslední tři RZ a strach, že se nám převodovka "kousne" a někde se vyklopíme, byl nakonec menší než touha dojet. Jelo se tedy dál a to i přesto, že v dalších RZ bylo třeba i pětku na svém místě někdy držet rukou, protože jinak vypadávala.
V poslední RZ nás ješte potrápily potoky vody, které se valily přes cestu a na našich gumách nám nedělali úplně dobře. Auto bylo zcela neovladatelné i při rychlostech kolem 80 km/h na rovině, ztratili jsme tedy minutu(!) na ostatní ze skupiny A3, kteří startovali před námi.
Nakonec nás ale "bedna" neminula a skončili jsme na celkem pěkném třetím místě ve skupině A3. Převodovka je dle očekávání mrtvá, nicméně již se pracuje na nové a zítra odjíždíme na Rallye Teplice - druhý závod ze série Rallye Cupu.
M. Jakovec